#pedagogia: La bufetada com a mètode educatiu?

Els mètodes tradicionals educatius apostaven sovint pel càstig físic com a recurs pedagògic. A dia d’avui, els professionals de la psicologia i la pedagogia qüestionen plenament aquestes tècniques més bé basades en la manca d’habilitats i pèrdua de control del agents educatius, que en la pròpia naturalesa de la transgressió per part del menor.

Mª Dolors Petitbò, psicòloga clínica i Cap de la Secció de Psicologia de l’ Hospital Sant Joan de Déu ens explica per què la bufetada no serveix com a model educatiu  i quines alternatives existeixen per a  resoldre conflictes amb els fills i filles.

Quant a lamaletadeleducador

Al llarg de la meua experiència com a psicòloga, educadora i professora m'he trobat amb la necessitat constant d'emprar tant recursos didàctics com tècniques en el dia a dia amb el treball amb nens/es, jove si adults. Aquí he volgut compartir aquesta col·lecció de recursos per tal de facilitar la feina a la resta de professionals, mares i pares que en algun moment han necessitat d'aquest tipus de suport.
Aquesta entrada s'ha publicat en el racó del profe, espai de pares i mares inquiets/es i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari